Postiteenuse korraldus
Riigikontrolli töö eesmärk on tõmmata poliitilise tasandi tähelepanu sellele, et universaalse postiteenuse senine regulatsioon ja korraldus ei vasta turu vajadustele. Postiteenuse regulatsiooni otsuseid tehes tuleb silmas pidada, et teenuse majanduslik efektiivsus ja sotsiaalselt ning regionaalselt õiglane ühetaoline kättesaadavus oleks tasakaalus. Töö tulemusel peaks tekkima järeldus, et senise korraldusega jätkamine ehk otsuste tegemata jätmine või edasilükkamine on bürokraatlik protsess, mis tekitab maksumaksjale jooksvat kulu, pidevaid vaidlusi ja nõuab aastast aastasse asjatult üksikotsuseid ning kõige selle tagajärjel langeb teenuse kvaliteet.
Auditi käigus otsitakse vastuseid järgmistele küsimustele:
1. Kas riigi tegevus tagab kvaliteetse universaalse postiteenuse ja perioodika kojukande teenuse?
2. Kuidas on ühiskonnas ja universaalse postiteenuse nõudluses toimunud ja toimuva arengu taustal muutunud postiteenuse kvaliteedinõuded ja Eesti Posti tegevus postiteenuse pakkumisel?
3. Kuidas kujuneb universaalse postiteenuse ja perioodika kojukande teenuse hind ja kui palju teenused maksavad (varem, praegu ja nähtavas tulevikus)?
4. Kas riigil on pikema perspektiivi jaoks realistlik plaan, kuidas tagada universaalse postiteenuse (ja perioodika kojukande) järjepidevat, kvaliteetset ja taskukohase tasu eest osutamist kogu Eestis?
Auditeeritav valitsemisala
|
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
|
Auditeeritav institutsioon
|
|
Auditeeritavad asutused/üksused
|
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Konkurentsiamet
|
Auditeeriv osakond
|
Analüüsiosakond
|
Peakontrolör
|
Märt Loite
|
Auditirühm
|
Ermo Liedemann, Liina Lubi
|
Kontaktiinfo
|
Märt Loite 640 0128 [email protected]
|
Auditi number
|
80079
|
Plaanitav algus
|
I poolaasta 2021
|
Tegelik algus
|
I poolaasta 2021
|
Plaanitav lõpp
|
I poolaasta 2021
|
Tegelik lõpp
|
|
Hetkefaas
|
Lõppenud
|
|
|
Seotud auditid
|
|
Postitatud
|
14.01.2021
|
Viimane muudatus
|
15.02.2022
|
Viimane ülevaatus
|
15.02.2022
|